Sabtu, 21 April 2012

parking bertingkat


Ketika  ke kuala teremgganu  masalah parkinglah yang mesti dihadapi,Puas round2 baru lah terjumpa tempat parking, itu pun parking yang sangat jauh dari tempat untuk kita berurusan.Dengan bayaran yang tertentu kita tinggalkan kereta kita tanpa ada jaminan apa2,sama ada orang nak curi tau pun yang seankatan dengan nya.Olih kerana Darul Iman nya Negeri Terengganu maka kecurian kederaan mungkin payah jugak berlaku,walau macam mana sekali pun penguna mesti jugak berhati2,terbimbang kejadian buruk  akan berlaku..
 Hari ini aku kekuala terengganu untuk saja berjalan2,Untuk melihat negeri aku yang aman dan damai yang penduduknya amat ramah tamah,Aku sengaja ketempat yang paling sesak dikuala terengganu iaitu jalan sultan Ismail.Sesampai disitu aku dapati jalannya yang sangat sesak dan untuk berhenti minum dan makan2 agak mustahil kerana masalah untuk parking.Dua tiga kali aku pusing bandar kuala terengganu yang sempit itu aku ternampak tempat parking yang pelik pada biasa iaitu parking bertingkat,Aku masuk je kat situ untuk merasa kelainannya dan terus parking atas platform yang disediakan,jurumudi(juru parking) yang ada kat situ terus je datang untuk bagi taklimat macam mana nak menurunkan kederaan apabila aku nak keluar nanti dari tempat tu.Terteleng2 aku apabila tenguk kereta aku dah pun dinaikan ketingkat yang paling atas,TERSENGEH AKU,huhuhuhu....
Aku rasakan tempat parking ni adalah yang paling selamat untuk digunakan apabila kita perlu parking dalam masa yang agak lama.Bayaran pun agak menesabah juga iaitu rm 2.50 untuk jam yang pertama dan ditambah Rm 1  untuk jam yang berikutnya.Makna nya kalau diparking 2 jam maka bayarannya Rm3.50.Sekian............


Tiada ulasan:

Catat Ulasan