Selasa, 21 April 2015

nike ardilla



Nike Ardilla atau nama sebenarnya Raden Rara Nike Ratnadilla,Aku tak mempunyai masalah langsung dengan penyanyi ni,yang menjadi masalah kapada aku ialah aku tak tahu bahawa penyanyi ni dah pun meninggal dunia 20 tahun yang lalu,Aku mengenali penyanyi ni setelah mendengar lagu "aku tak akan bersuara"yang disiarkan oleh stesen radio tempatan tak berapa lama dahulu.Aku rasa lagu ni sangat sedap didengar dan aku download mengunakan UC BROWSER(tah apa kebenda).Ingin tahu aku tentang penyanyi ini aku lanjutkan di carian google,Aku telah ke laman wikipedia dan aku tahu kisah penyanyi ini yang telah meninggal dunia 20 tahun yang lalu,Rasa tersedak dan sedih aku bukan kepalang kerana dengan sedap aku dengar lagu aku tak akan bersuara,tiba2 yang aku ketahui penyanyi nya dah tak ada dimuka bumi,Masalah aku tentang penyanyi atau penghibur indonesia atau malaysia kerana aku tak ambil tahu tentang mereka.

Dari carian google lah aku ketahui penyanyi ini sangat hebat dan mati nya diusia yang sangat muda iaitu 19 tahun. (27 December 1975 – 19 March 1995),Penyanyi ini telah diratapi oleh seluruh peminat nya di indonesia,penyanyi ini dikatakan sangat dirasakan kehilangan nya lebih dari penyanyi2 lain di indonesia.Dari pembacaan google aku juga aku ketahui penyanyi yang bernama nike ardilla sering dikunjungi makamnya seperti makam wali songo,Aku rasakan semua kisah nya aku telah baca dalam blog yang sentiasa ditulis oleh peminatnya diIndonesia.Sejak itu lagu "aku tak akan bersuara" aku sentiasa dengar. Dalam keadaan apa pun lagu "aku tak akan bersuara" ini setiasa ada dalam hati aku,Aku dah jadi peminat penyanyi Nike Ardilla,Harap2 aku tak jadi peminat taksub nya,sekian..Semoga Roh nya dicucuri rahmat..


Raden Nike Ratnadilla (27 December 1975 – 19 March 1995), also known as Nike Ardilla, was an Indonesian rock singer and a successful movie star and model. She originated from Bandung in the West Java province of Indonesia. Ardilla died in a car accident in Bandung at the age of 19, at the zenith of her musical career.[1] She has sold 30 million albums to date, and has the distinction of having the best selling album all of time in Indonesia. Her 1995 album Sandiwara Cinta has sold five million copies, while her second album Bintang Kehidupan has sold four million copies.[2]


Tiada ulasan:

Catat Ulasan